Amerikanen en hun feestdagen - Reisverslag uit Syracuse, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu Amerikanen en hun feestdagen - Reisverslag uit Syracuse, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Amerikanen en hun feestdagen

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

29 November 2013 | Verenigde Staten, Syracuse

Hello world!

't Is even geleden alweer, dus tijd voor een update! Ik heb momenteel een weekje vrij vanwege Thanksgiving, dus mooie gelegenheid om een blogje te schrijven.

Hoe kan ik de afgelopen samenvatten? Het eerste woord dat me te binnen schiet is druk, maar dat creëert misschien het idee dat ik alleen maar elke dag druk druk druk aan het studeren ben. Toegegeven, schoolwerk vraagt een hoop van m'n tijd, en ik besteed veel uren op campus, in de bibliotheek, bezig met papers schrijven en een heleboel lezen. Maar druk betekent ook druk met leuke dingen! Ik merk steeds meer hoe belangrijk het is om academisch leven met sociaal leven te combineren.

En dat brengt me op de Amerikaanse feestdagen. Eind oktober heb ik Halloween gevierd, en gisteren Thanksgiving!

Halloween heeft een boel vooroordelen voor me bevestigd... Er was een feest georganiseerd voor Maxwell studenten (de college van Syracuse University waaronder mijn programma valt). 31 oktober is ook Kelsey's verjaardag, dus wij hebben met een groep vrienden eerst bij iemand thuis taart gegeten en tegelijkertijd waren we allemaal druk met onze kostuums in orde te krijgen. Ik was verkleed als Effie uit de Hunger Games. De voorbereiding was een stuk leuker dan het feest zelf, maar alsnog leuke tijd gehad! Eerder die middag toen ik naar huis fietste van campus zag ik overal kleine kinderen die verkleed langs de dueren gingen. Erg schattig!

Gisteren was het dus Thanksgiving! Joanna, een vriendin van de kerk, had me uitgenodigd om de dag met haar familie door te brengen. Ze woont nog bij haar ouders, en ze wonen om de hoek bij mij. We begonnen de dag met een 5 km race, genaamd Turkey Trot. Nou werd ik wakker gisteren, en er was een enorme sneeuwstorm aan de gang en het was -6 graden..... Niet echt perfect weer om te gaan hardlopen! Maar oke, toch een leuke uitdaging. Samen met nog twee vrienden van Joanna hebben we de 5k gelopen en het was erg leuk! Wel erg koud maar toch een leuke ervaring. De rest van de dag heb ik doorgebracht bij Joanna thuis, waar haar broers ook gekomen waren met hun vrouw & kinderen. Gezellige boel! Allerlei 'typical' Thanksgiving eten gegeten, en het smaakte allemaal prima. Een van de tradities in deze familie is dat aan het eind van het eten iedereen drie dingen noemt waar hij/zij dankbaar voor is. Ik was op dat moment vooral erg dankbaar dat ze zo gastvrij waren en dat ik samen met hen deze feestdag kon vieren!!

Paar andere dingen die ik afgelopen weken heb gedaan zijn onder andere twee keer naar het theater met Joanna, spontane etentjes, naar de film, en veel koffie drinken! Het fenomeen 'let's get coffee some time' is iets heel normaals hier, en het gebeurt dus regelmatig dat ik mezelf in een cafe bevind met iemand van school of van de kerk om gezellig bij te kletsen.

Een ander nieuwtje is dat ik sinds een paar weken werk op de universiteit als assistent van een docent. Ik heb hier niet naar gesolliciteerd maar ik was uitgekozen door de docent om haar te helpen met verschillende taken zoals extra onderzoek doen, websites onderhouden en events promoten. Erg leuk! Het merendeel van deze activiteiten heeft te maken met Afrika, als speciale regionale focus binnen het onderzoekscentrum waar de docent aan verbonden is. Dit baantje zal ik houden voor de rest van mijn tijd hier in Syracuse.

Binnen de kerk ben ik ook nog steeds actief. Ik speel/zing elke paar weken, en help daarnaast ook elke week met opbouwen/afbreken. We komen samen in een cafe in de buurt van campus, en hebben dus niet ons eigen gebouw. Dat vraagt wat extra werk natuurlijk, maar het is altijd erg gezellig. We zullen de komende maanden ook gaan kijken of we meer activiteiten kunnen organiseren door de week, en daar zal ik ook bij betrokken zijn.

Na dit weekend heb ik nog een week les, en de week daarna heb ik 'finals week' wat betekent dat ik nog een presentatie heb, een laatste tentamen, en een deadline voor twee grote papers. En dan is het semester al weer voorbij! Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat.. Ik heb dan nog een week voordat ik naar Nederland vlieg. De 21e ben ik in NL maar niet voor lang, want ik moet 2 januari alweer in de les zitten. Ik zie er naar uit om thuis te zijn met kerst, en om een hoop mensen weer eventjes te zien!

Tot dan en alvast fijne Sinterklaas!

  • 29 November 2013 - 18:38

    Lisanne:

    Hey Lizzy,

    Leuke update :). Gaaf dat je assistent van die docent mag zijn. Ga je Sinterklaas nog vieren of houd je het bij de Amerikaanse feestdagen?

    Liefs L

  • 30 November 2013 - 13:29

    Aletta :

    Hoi Elisabeth,

    Leuk hoor om weer wat van je te lezen. Mooi dat je door een kerk ook altijd weer bijzondere contacten krijgt hè. Dat je Thanksgiving mee kunt maken zoals de amerikanen dat doen.

    Zo'n baantje lijkt me een hele eer en staat wellicht ook goed op je CV. Je lijkt daarin wel wat op Hege, die rolt ook vaak in dat soort dingen en vindt ook alles leuk.

    Fijn dat je een paar dagen naar huis kunt rond de feestdagen. Misschien ontmoeten we elkaar nog want oma wordt in die periode ook geopereerd en dan zal ik wellicht wat vaker in de buurt zijn.

    Tot ziens,
    Aletta

  • 03 December 2013 - 22:36

    Oma Jodi:

    Lieve Elisabeth,
    Wat is het leuk om over al je activiteiten te lezen. Je hebt een vol leventje, maar wat goed om van alles ook te genieten. Ik vroeg mij wel al of het je ook lukt om als vegetariër Thankgivingsday zonder kalkoen mee te vieren!
    Fijn dat je de kerstdagen thuis mag doorbrengen. We zullen vast wel even ontmoeten.
    Groetjes ook van opa Ben en liefs van ons.
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 17873

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: