Amerikanen op reis - Reisverslag uit Syracuse, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu Amerikanen op reis - Reisverslag uit Syracuse, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Amerikanen op reis

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Syracuse

De tijd vliegt, ik ben alweer zeven maanden in Syracuse, en heb nog maar twee maanden te gaan! Het is wat… Afgelopen tijd heb ik het geluk gehad om wat tripjes te maken ☺

Ik was begin februari naar Lake Placid/Saranac Lake, waar Krista’s ouders wonen. Het jaarlijkse winter carnival was daar aan de gang, en het was leuk om deze traditie mee te maken! Het was vooral ook erg koud, maar erg gezellig met elkaar. We zagen de parade door het dorp, beklommen ‘s avonds het ijspaleis, en genoten van de mooie natuur (zie foto’s!).

Het weekend daarop was ik met Lukas, Sascha, en Nick (de drie Duitsers in m’n programma) naar Boston voor de German Conference die gehouden werd op Harvard. De conferentie zelf was niet al te spannend, maar het was leuk om in Boston te zijn! We hadden aardig wat sneeuw maar op de laatste dag kwam de zon uit, en heb ik in m’n eentje downtown Boston kunnen ontdekken. Heb onder andere wat geleerd over Amerikaanse geschiedenis… Bij toeval was een studigenoot uit Utrecht in Boston dat weekend, dus ik had de mogelijkheid om met hem bij te praten, erg gezellig!

Vorige week had ik een weekje vrij, wat erg lekker was. Het was zowaar mooi weer begin van de week (9 graden! Dat is dus tropisch warm voor mij) maar kort daarna kregen we weer een sneeuwstorm… Het eerste weekend heb ik met Joanna en Caitlin 4 mijl gerend in een race die St. Patrick’s Day als thema had, dus veel groen (zie foto). Tweede helft van de week ben ik naar Canada geweest, om mijn verre familie op te zoeken. Het was erg gezellig om een paar dagen bij familie te zijn en het was ook lekker om er even uit te zijn. Het was daar kouder en witter dan hier, maar dat was niet erg. Ben onder andere wezen ijsvissen en heb mijn zeven nieuwe achterachternichtjes/neefjes ontmoet. Er waren ook nog verjaardagen die gevierd werden dus ja, erg leuk.

Nu is het vooruit kijken. Genoeg werk te doen voor m’n studie, maar ik geniet er van! Leer een hoop in m’n verschillende vakken, ben ook blij met m’n bijbaantje als assistent van een van m’n professors, en er gebeuren ook genoeg leuke dingen buiten de lessen om. 13 mei is officieel m’n laatste dag aan de universiteit hier in Syracuse, en daarna beland ik in een groot vraagteken… Deze zomer moet ik een stage doen maar ik mag zelf beslissen wat en waar. Ik ben dus druk met aanmeldingen maar heb nog niks gehoord dus weet niet waar ik terecht zal komen. Hoewel dat spannend en exciting is, brengt het ook aardig wat onzekerheid met zich mee. Ach ja, er is niks wat ik er nu aan kan doen. Het enige wat ik zeker weet is dat ik 29 augustus in Berlijn moet zijn.

Zoals ik zei, de tijd vliegt!

Foto’s van afgelopen weken hier: http://knowthewonder.tumblr.com/

  • 26 Maart 2014 - 20:56

    Aletta:

    Hoi Elisabeth,

    Leuk om weer eens iets van je te horen en wat foto's te zien. Je maakt toch weer heel wat mee zeg, naast het studeren. Soms lijkt het wel alsof je naar Siberië verhuisd bent, hè. Wat een kou! Leuk ook dat je de familie in Canada hebt bezocht. Dat wordt vast erg gewaardeerd! Heel veel succes met de laatste 1,5 maand daar. Ben erg benieuwd waar je je stage gaat doen. Weet nog wel een leuk gastgezin in Salina voor je.

    Hartelijke groet,
    Aletta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 17872

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: