Amerikanen van oost naar west - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu Amerikanen van oost naar west - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Amerikanen van oost naar west

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal!

Afgelopen weken zaten vol met een hoop ontwikkelingen en veranderingen, dus tijd voor een update. Het was ook allemaal erg druk met het semester afronden en dingen regelen, dus vandaar zijn sommige nieuwtjes misschien wat laat, maar alsnog niet onbelangrijk!

Ik heb afgelopen donderdag de reis van de oostkust naar de westkust gemaakt, en ben momenteel in San Francisco! Alles in Syracuse heb ik goed kunnen afronden. Dat hoofdstuk is nu afgelopen, tijd voor een nieuw avontuur! Ik ben nu aan de westkust, waar ik het geluk heb om drie vrienden te ontmoeten! Afgelopen dagen verbleef ik bij Spencer, een vriend die ik vorig jaar in China heb ontmoet. Momenteel ben ik met Elly (vriendin uit Amstelveen) in een hostel in SF, zij heeft het afgelopen semester in Berkeley gestudeerd. Woensdag ga ik naar Allison (ken ik van UCU) die in Sacramento woont. Allemaal super leuk natuurlijk! Ik vind het fijn om even helemaal ergens anders te zijn, in een plaats waar de zon schijnt, waar het druk is op straat, en waar ik oude vrienden kan ontmoeten! Eind volgende week ga ik weer terug naar SF en ik vlieg dan vrijdag van hier naar Washington, DC.

Want ja, dat is m'n volgende nieuwtje: ik heb een stage gevonden! Begin deze maand had ik een interview voor een van de vele stageplekken waarvoor ik me had aangemeld, en een week later hoorde ik dat ik aangenomen was! Ik ga werken bij InterAction, een organisatie die een hoop verschillenden dingen doet die allemaal te maken hebben met ontwikkelingswerk en noodhulp wereldwijd. Wat ik precies daar ga doen zal de toekomst leren. Ik begin op 2 juni, en werk daar dan voor 10 weken, tot de eerste week van augustus.

En ja, dat betekent dat ik ook al weet wanneer ik in Nederland ben! Op 11 augustus vlieg ik terug van de Amerikaanse oostkust naar Nederlandse bodem. En dan waarschijnlijk eind augustus naar Berlijn, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

De laatste weken in Syracuse waren druk maar leuk! Het was een boel geregel voor de zomer en tegelijkertijd waren er een hoop papers die geschreven moesten worden. Maar dat is nu allemaal achter de rug. Ik heb goed afscheid kunnen nemen. Een groot aantal studenten is deze zomer in DC voor een stage, dus dat is gezellig! Dan zijn er natuurlijk ook de acht andere studenten in mijn 2-jarige programma die ik weer in Berlijn zal zien. Dus in die zin was het afscheid niet al te moeilijk.

Op http://knowthewonder.tumblr.com/ zie je foto's van mooi weer in Syracuse, Spring Formal Dinner van m'n studie, en m'n laatste week in Syracuse.

Volgende blog waarschijnlijk weer vanaf de oostkust!

  • 26 Mei 2014 - 22:55

    Aletta Van Dijke:

    Hoi Elisabeth,

    Wat leuk om weer iets van je te horen! Fijn dat je een stageplaats hebt gevonden. Hoop dat je er met veel plezier zult werken en nieuwe dingen zult leren. Maar ook fijn dat je in augustus weer even in de buurt zult zijn. Dan moeten we elkaar maar weer eens zien, vind je niet?
    De hele familie wacht nu eerst op de uitslag van Julia haar examen. Ze weet de spanning er wel in te houden, hè. Des te groter de opluchting straks.
    Jij een goede tijd in Washington!

    Aletta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 17871

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: