Afscheid en aftellen - Reisverslag uit Xiamen, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Afscheid en aftellen - Reisverslag uit Xiamen, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Afscheid en aftellen

Door: Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

25 December 2010 | China, Xiamen

Shengdan kuaile! (Merry Christmas)

Dit is waarschijnlijk m'n laatste blog vanuit China. Over 1,5 uur vertrek ik naar het vliegveld waar ik in een vliegtuig zal stappen dat me naar Hong Kong zal brengen! Als ik daar aankom zullen even later m'n ouders, Eva en Julia aankomen. Ik heb paar uur geleden gehoord dat hun vliegtuig goed vertrokken is, ondanks alle sneeuw. Dus da's goed nieuws!

De laatste weken zijn omgevlogen. We hadden onze laatste toets op 16 december. Die laatste lesweek hebben we een spreektoets gehad en nog een schrijftoets, beide voor Chinees. Afgelopen zondag hebben we onze resultaten gekregen en ik heb het goed gemaakt! We hebben ook nog een economie tentamen gehad en nog een hoop essays ingeleverd, daar hebben we nog geen resultaten van terug.

De laatste dag hebben we een heuse graduation gehad. Al onze leraren waren er, en de dean van het humanities college (die we het hele semester niet hebben gezien, maar toch leuk dat hij er was). We hebben officiële certificaten gekregen en alle leraren hebben wat gezegd over onze klas. Blijkt dat ze het allemaal erg leuk hebben gevonden om ons les te geven :)

De dag daarna (vrijdag) gingen de eerste van onze groep alweer terug naar Nederland. Twee zijn nu nog aan het doorreizen naar Japan, India en Cambodia, maar de rest is allemaal weer thuis.

Een week geleden, zaterdag, ben ik de hele middag naar Gulanyu geweest, een eiland hier voor de kust. Het was prachtig weer en ik heb genoten van de zon, de zee en het strand! Heel bizar om te realiseren dat het extreem sneeuwde in Nederland die tijd.

Afgelopen zondagavond was het kerstconcert waar ik al een tijdje voor aan het voorbereiden was. Het was in een Chinese kerk en het zat bomvol! Een heleboel Chinezen dus dat was heel tof. Het concert ging goed en het was erg gezellig. Daniel (die maandag pas vertrokken is) en m'n Chinese lerares waren ook gekomen.

Deze week heb ik vooral veel geslapen en gerelaxt, en dat was heerlijk! Ook ben ik begonnen met inpakken, en alles is nu weer terug gebracht naar twee bomvolle koffers. Het is wel een beetje kaal zo in m'n kamer. Vannacht was alweer m'n laatste nacht dat ik hier heb geslapen, heel vreemd! Ik heb hier toch bijna vier maanden gewoond, en het was een heerlijk huisje.

Gisteravond was ik uitgenodigd voor een kerstdiner bij mensen van de kerk, waar ook een boel Chinese studenten waren. We hebben heerlijk gegeten, spelletjes gedaan en ook nog wat muziek gemaakt. Was echt fantastisch! Vandaag niet echt een kerstgevoel, maar dat komt vast wel als ik m'n familie zie :)


Groetjes en tot in Nederland!
Elisabeth



Foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=SYGDIDRI

  • 25 December 2010 - 07:25

    Walter:

    Goed om te lezen dat het goed gaat met je. Geniet van de laatste dagen en gaaf dat je Fam. komt. Veel plezier en we zien je snel. Liefs Walter en Annette Alderden

  • 25 December 2010 - 10:15

    Mirte:

    Jeej Liz komt weer naar Nederland:D Heb je gister gemist bij kerstdienst in Crossroads!

    Fijne kerst nog (gelukkig wel met familie:)) en dan zie ik je binnenkort vast wel weer bij het eerst volgende feestje:)

    xxx

  • 26 December 2010 - 19:10

    Elise:

    Joehoeee!
    Geniet er nog even van, fijne feestdagen en tot volgend jaar ;-)
    Liefs

  • 27 December 2010 - 10:59

    Aletta:

    Dag Elisabeth,

    Het was erg leuk om je verhalen te lezen. Jammer dat het afgelopen is nu. Geniet maar van de vakantie met je ouders. Ideaal voor hen, zo´n persoonlijke chinese tolk tijdens de reis! Wat zul je straks moeten omschakelen om het gewone nederlandse leventje weer op te pakken... inclusief sneeuw en kou.
    De hartelijke groeten aan de familie,
    tante Aletta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xiamen

Studeren in China

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Family & fun!

25 December 2010

Afscheid en aftellen

14 December 2010

Chongwu, Christianity & Christmas

21 November 2010

Visum & film

06 November 2010

Piano's en pyjama's
Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 17913

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: