Wat van ver komt.. is ook echt lekker! - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Wat van ver komt.. is ook echt lekker! - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Wat van ver komt.. is ook echt lekker!

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

04 Mei 2013 | China, Kunming

Lang leve de koning!

Hoe zal ik de afgelopen maand samenvatten? Veel leuke vrolijke belevenissen! Natuurlijk was ik jarig, kwam m'n moeder langs, en Nederland heeft een koning. Wat wil je nog meer.

M'n verjaardag heb ik leuk gevierd door op de dag zelf met wat goede vrienden uit eten te gaan en het weekend erna nog een feestje te geven bij ons thuis. Het was allemaal een gezellige boel en ik voelde me erg jarig! 21 is toch wel een leeftijd, zeker nu ik weet dat ik naar Amerika ga.

Ruim een week later waren m'n toetsen voorbij en stond ik op het vliegveld van Kunming om mama op te wachten. Nog een paar uur later zaten we in haar kamer in een hostel in de buurt de koffer uit te pakken. Wat bleek, de halve tas was gevuld met allerlei dingen voor mij! Het was net alsof ik opnieuw jarig was!! Wat ontzettend leuk om zoveel Nederlandse producten te krijgen, kaarten te lezen, en zelfs nog wat Zwitserse chocola te ontvangen :) Nu is hier de kast gevuld met chocola, ontbijtkoek, hagelslag, stroopwafels, dropjes, en zelfs kaas. Wat een verwennerij! Alle kaarten hangen op m'n deur dus daar kijk ik ook elke dag naar.

Met opeens iemand op bezoek veranderde ik zo een beetje in een toerist. Eigenlijk ook wel leuk, want een heel aantal 'bekende' plekken in en rondom Kunming was ik zelf nog nooit naartoe geweest. Samen met mama dus van alles gedaan. Onder andere een berg beklommen (nou ja, half met de bus) in 西山 (Xishan, letterlijk Westerse bergen), tussen de Chinezen genoten van de hotsprings in 安宁 (Anning) en het oude China opgesnoven in 官渡古镇 (Guandu old town). De kleine week die we samen hadden vloog voorbij, maar het was erg leuk om elkaar te zien en gewoon gezellig samen tijd door te brengen. Ook viel Koninginnedag in deze week, en er was een middag/avond georganiseerd voor alle Nederlanders in Kunming. De abdicatie van Beatrix hebben we nog thuis via de radio gehoord (beeld hadden we niet, wel leuk dat de NOS op haar website schreef dat er voor Nederlanders in het buitenland een live uitzending is te bekijken via YouTube... maar ja, what about us in China?) en de inhuldiging in de Nieuwe Kerk hebben we zowaar wel live gezien (samen met een boel andere Nederlanders). Toch leuk om dat van een afstandje mee te maken!

Hoe is het nu verder hier? Na een weekje vakantie gevoel is het weer even zoeken naar m'n dagelijkse ritme maar het komt wel weer geloof ik. Nu weer hard aan de studie. Ik ben dus nu op de helft van dit semester en heb nu nog 9 lesweken te gaan. Dan heb ik nog een weekje om m'n spullen te pakken en gedag te zeggen en dan vlieg ik alweer naar Australie! Time flies! Ik moet zeggen dat we dat hier allemaal ook wel beginnen te beseffen. Sommige vrienden gaan in juni al terug of gaan veel reizen te komende maanden dus die zal ik dan ook al snel minder zien. Het is een vreemd idee dat er een einde gaat komen aan m'n tijd hier. Tegelijkertijd heb ik zo ontzettend veel om naar uit te kijken en dat doe ik ook zeker! Nu nog maar even met volle 100% genieten van elke dag en van wat ik hier allemaal mag beleven.

Foto's zijn zoals altijd hier te vinden: http://knowthewonder.tumblr.com/. Er staat ook een filmpje tussen van een optreden van Spencer & mij ergens in een bar. Ik hoop dat u/je het leuk vindt!

Veel liefs en tot snel! (kan ik dat al zeggen? Ik vind van wel, nog minder dan drie maanden!)

  • 05 Mei 2013 - 20:38

    Aletta:

    Hoi Elisabeth,

    Leuk hoor, je moeder alles laten zien. Kan me er wel wat bij voorstellen want Bram en ik zijn dit weekend naar Brussel geweest. Open dag bij het Europees Parlement. Zijn door Hege rondgeleid daar en natuurlijk ook door Brussel. Het schiet voor jou al op zeg. Ik hoorde van opa dat we elkaar op 11 augustus weer in levende lijve kunnen ontmoeten. Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 17887

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: