Nog 25 dagen! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Elisabeth - WaarBenJij.nu Nog 25 dagen! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Nog 25 dagen!

Door: Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

08 Augustus 2010 | Nederland, Amstelveen

Hello!

Over 25 dagen is het dan zover... Ik ga naar China! En niet eventjes, maar wel voor ruim vier maanden. Voor degene die zich nu afvragen waar dit allemaal over gaat.....

Een aantal weken geleden heb ik besloten om een semester in het buitenland te gaan studeren, en wel in China. Dit betekent dat ik vier maanden aan een universiteit in China me zal gaan verdiepen in de Chinese taal en daarnaast vakken zal krijgen over China (economie, cultuur, politiek). Dit wordt gewoon deel van mijn studie nu aan het University College in Utrecht. Als het allemaal afgerond is zal ik een minor in Chinese studies hebben gedaan! Dat klinkt leuk toch?
Ik doe dit allemaal niet alleen, maar er gaan nog 8 andere studenten mee, ook van UCU. En wanneer gaat het allemaal gebeuren? Op 2 september vlieg ik via Beijing naar Xiamen, China. Ik vlieg om 17.30 dus als er iemand nog naar Schiphol wil komen... Maar daarover waarschijnlijk later meer informatie.

Ik zal in een appartement terecht gaan komen in Xiamen waar ik hopelijk internet heb.. Zo niet, dan zal ik proberen om af en toe updates te geven met behulp van een internet cafe. Maar ik heb goede hoop dat ik regelmatig een verslagje kan doen van wat ik zoal mee maak.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet heel erg bezig met voorbereidingen, maar dat zal binnenkort wel beginnen.

Groetjes en zaijian (tot ziens)!


P.S. Als je hier een mailtje over hebt gekregen, sta je in de mailing list. Je kan je hiervoor simpel weer afmelden.. ergens.. op deze website.. :) Heb je geen mail gekregen maar wil je wel updates ontvangen, dan kan dat ook.

  • 09 Augustus 2010 - 09:33

    Maaike:

    Wauw, echt stoer Elisabeth! en wat een mooie campus:| zouden ze hier in Nederland ook moeten hebben.

  • 09 Augustus 2010 - 11:06

    Miranda:

    Liz, goed idee een weblog! We gaan je volgen..

  • 15 Augustus 2010 - 12:12

    Lisanne:

    Hee lizzy,
    echt super dat je dit gaat doen! Ik ben trots op je!
    Als je je adres daar weet, zou je die dan aan mij willen doorgeven? Dan kan je namelijk ook post van mij ontvangen ;).
    Liefs L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Studeren in China

Recente Reisverslagen:

28 December 2010

Family & fun!

25 December 2010

Afscheid en aftellen

14 December 2010

Chongwu, Christianity & Christmas

21 November 2010

Visum & film

06 November 2010

Piano's en pyjama's
Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 17913

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: