Avontuur en allergie - Reisverslag uit Peking, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Avontuur en allergie - Reisverslag uit Peking, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Avontuur en allergie

Door: Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

07 Oktober 2010 | China, Peking

Berichtje vanuit Beijing!!

We zijn hier nu een aantal dagen en het is echt geweldig. Allereerst is het weer helemaal top. Zo'n 24 graden met een strakblauwe lucht. Gisteren hadden we voor het eerste een beetje last van smog, maar daarvoor hebben we geen smog gezien. De stad is groot, maar wel overzichtelijk. Ook is het erg druk, zeker bij de toeristische attracties. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat het Golden Week is en alle Chinezen dus vakantie hebben. Even een korte update van wat we zoal hebben gedaan.

- Tempel of Heaven: fantatisch mooi, ook mooie parken erom heen.
- Verboden stad: extreem groot, heel indrukwekkend en leuke straatjes (naast de gigantische pleinen natuurlijk)
- Tiananmen Square: Heel bizar. Overal rode vlaggen, groot portret van Mao en promotie filmpjes over hoe geweldig China wel niet is. En veel politie/bewaking.
- Lama tempel: grootste Tibetaanse tempel van Beijing. Ontzettend mooi, tot nu toe mijn favoriet. Tibetaanse stijl is echt heel gedetailleerd en kleurrijk.
- Confucius tempel: ook een enorm complex met veel tempels en natuur.
- Zomerpaleis: even buiten Beijing, met een groot meer een veel rustgevende bomen. Bovenop een heuvel staat een enorme tempel, schitterend.
- Wij zijn soms een grotere attractie dan een eeuwenoude tempel. We gaan hier elke dag wel met gemiddeld 5 Chinezen op de foto. Gewoon, omdat we er anders uit zien. We worden ook vaak "laowai" genoemd. Dat betekent letterlijk "oude buitenstaander" maar is meer een soort van slang/benaming van buitenlanders. We zien hier wel de lol van in en roepen elkaar ook regelmatig laowai.

Nog in de planning:
- Grote muur!

En verder relaxen we ook wel. Het is heerlijk dat we het rustig aan kunnen doen omdat we 10 dagen in de stad zijn.

Nog een iets minder leuk bericht; ik heb een allergische reactie op iets waarvan ik niet weet wat. Dit houdt in dat ik al twee dagen constant jeuk heb overal!! Hopelijk gaat het snel over :)

Liefs!

• 07 Oktober 2010 - 07:42

Hester:

Super om weer wat van je te horen, ik krijg bijna zin om zelf ook naar Beijing te gaan! ik hoop dat de jeuk snel over gaat!
    Veel plezier nog in Beijing!

Groetjes,

Hester

• 07 Oktober 2010 - 07:43

Hester:

Veel plezier nog in Beijing!

Groetjes,

Hester

• 07 Oktober 2010 - 08:04

Lisanne:

Hee Elisabeth, je hebt toch wel de camera in de aanslag gehouden he ;). Echt super dat je dat allemaal al gezien hebt! Volgens mij is de verboden stad ook echt bizar (als je nagaat waarvoor het stond, wat daar is gebeurd, etc.). Ben benieuwd hoe je de grote muur gaat vinden ;) Wel erover heen wandelen he! (hoeft niet helemaal... duurt anders volgens mij wel een tijdje voor je heen en terug bent).
    Heb een goede week!
    Liefs L

• 15 Oktober 2010 - 21:52

Aletta:

Hoi Elisabeth,
    Ik zou je zo wel achterna willen reizen om al die mooie dingen te zien. Maar op deze manier laat je ons ook een beetje mee genieten. Als de jeuk niet overgaat, dan zou ik even naar een dokter gaan. De chinese geneeskunst is zo oud, dat ze voor die jeuk vast wel een oplossing weten.
    groetjes, Aletta