Tyfoon en traveling - Reisverslag uit Xiamen, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Tyfoon en traveling - Reisverslag uit Xiamen, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Tyfoon en traveling

Door: Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

26 September 2010 | China, Xiamen

Helloee!

Deze week begon met een tyfoon. Zondagavond lazen we op internet de de heftigste tyfoon van het jaar op Taiwan was geweest en nu richting de kust trok, naar Xiamen dus. Met een toch wel vreemd gevoel gingen we slapen. Zondagnacht ben ik twee keer wakker geworden omdat het zo extreem hard waaide buiten. Toen we wakker werden zagen we buiten extreem veel regen en harde wind. We hadden zelfs een kleine overstroming in onze huiskamer, want de balkondeuren bleken niet waterdicht te zijn. Al snel werden we gebeld dat we die dag geen les zouden hebben, omdat we maar beter binnen konden blijven. Zo werd maandag een relaxte dag. Het enige moment waarop we echt naar buiten moesten, om avondeten te halen, kwamen we terecht in een stortbui en waren we allemaal helemaal doorweekt. Wel een leuke ervaring!

Dinsdag hadden we wel gewoon les. De tyfoon was redelijk over, het waaide een stuk minder en we hadden alleen een heftige regenbui rond lunchtijd. Op weg naar de universiteit werd al snel duidelijk dat deze tyfoon heel wat schade had meegebracht. Overal lagen omgevallen bomen, dakstukken, en soms ook kapotte auto's.

Woensdag was een nationale feestdag hier in China, het zogenaamde Moon festival of Mid-Autumn festival. Dit betekende drie dagen vrij! Donderdag hebben we een tripje naar Quanzhou gemaakt, een stad zo'n 80 km hier vandaan. Daar hebben we een oude moskee bezocht, een oude tempel en nog een heel groot tempel complex. Allemaal heel erg mooi! Helaas begon het eind van de middag wat te regenen.

Verder hebben we deze week zelf sushi gemaakt, zijn we uiteten geweest in een Mexicaans restaurant (heeeeerlijke fajitas), was er gisteravond een beach party, hadden we gisteren (zaterdag) en vandaag les, en begint vrijdag onze vakantie!

Vrijdag ga ik voor 10 dagen naar Beijing met Lavinia, Joep, Ties, Daniel en Richard. We zullen eerste een aantal dagen echt in de stad zijn en daarna ook de omgeving wat verkennen. Ik heb er veel zin in! Volgende blog komt dus misschien pas over twee weken of vanuit Beijing.

Voor nu, zaijian!

• 26 September 2010 - 16:25

Lisanne:

Heeee Lizzy :)

je gaat gwn nr Beijing! Veel plezier daar :). Goed foto's maken he ;).

Je eerste tyfoon meegemaakt en overleefd. Meid gefeliciteerd ;).

Heb je trouwens skype? Dan kunnen we een keertje kletsen:).

Fijne dag nog!
    Liefs L

• 26 September 2010 - 18:13

Arno:

En nu maar hopen dat je op weg naar Beijing geen typhoon op je dak krijgt... Hoe vloeiend is je Chinees ondertussen?
    Veel plezier!
    papa

• 26 September 2010 - 23:07

Laura:

Nou zo te horen mogen wij niet klagen over het herfstweer hier in NL.. maar wel een stoer verhaal voor later natuurlijk ;)
    Ik ben ook best wel jaloers dat jullie gewoon over een weekje alweer vakantie hebben! En dan eventjes naar Beijing, supergaaf! Hier @ UC is het weer druk as always, midterms in aantocht :( en de afgelopen week was Unity Week dus gezellig maar nog drukker ;)
    Het is trouwens nog steeds leeg hier zo zonder jullie, maar het semester vliegt echt alweer voorbij en zo te horen hebben jullie het ook prima naar je zin daar!

Geniet ervan, veel plezier in Beijing en heel veel liefs voor jullie allemaal!
    xxxx Laura

• 27 September 2010 - 08:29

Hester:

Hoihoi! leuk om weer wat van je te horen! gelukkig liep het goed af met die tyfoon! Veel plezier in Beijing!

Hester

• 28 September 2010 - 08:32

Petra:

Hi Elisabeth,

wat maak je veel verschillende dingen mee, leuk om mee te lezen. Veel plezier in Beijing!
    groeten van alle van-der-Lei's

• 02 Oktober 2010 - 13:25

Fokke & Hannah:

Spannend he? Die typhoons. We hebben in Hong Kong nooit meer dan T7 meegemaakt. Wat was deze?