Geen woorden maar... fotos! - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Geen woorden maar... fotos! - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Geen woorden maar... fotos!

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

04 Februari 2013 | China, Kunming

Hallo medeburgers van het land met nu nog een koningin!

Na ruim drie weken rondreizen in zuidoost Azie is het wel tijd voor een update denk ik. Maar ik heb te veel gezien en meegemaakt om alles te vertellen, dus ik hou het kort! De geplande route hebben Charlotte en ik zowaar gevolgd en het was een groot avontuur. Veel geleerd over Vietnam, Laos, en Thailand (vooral door de Lonely Planet te lezen) en vanalles gedaan van olifanten en watervallen tot kayaking en kooklessen…

Ik heb foto’s geplaatst op http://knowthewonder.tumblr.com/. Check ook de vorige pagina, http://knowthewonder.tumblr.com/page/2 want het zijn er heel wat. De foto’s spreken voor zich en geven een goed beeld van wat we allemaal gedaan hebben! Er zit ook ergens een videocompilatie tussen van paar avonden met live muziek in Thailand.


Een overzicht van onze reis:

Totaal aantal kilometers 2.889
Aantal dagen 24
Landen 4
Bussen overdag 12
Nachtbussen 4
Slaapplaatsen 9
Boot trips 2
Georganiseerde dag trips 6
Dagen op de fiets 2
Watervallen 2
Musea 4
Avonden met live muziek 3
Boeken gelezen 4
Tempels bezocht 12 (daarnaast honderden gezien)


Komend weekend is het Chinees nieuwjaar, en ik ga vrijdag naar Xingyi (Guizhou provincie) om daar dit grote feest te vieren met Amber en haar familie. Ik zie er naar uit om dit stukje Chinese cultuur mee te maken! Ik weet nog niet hoe lang ik blijf, maar ik heb het idee dat de hele familie een heel programma voor me heeft bedacht. Daarna ga ik waarschijnlijk in m’n eentje nog wat reizen, door naar Guanxi provincie (Yangshuo, Guilin). Maar dat is nog niet zeker.

Nu dus een paar daagjes thuis. Alhoewel, een andere Chinese vriend, Ming, heeft mij en Charlotte uitgenodigd om twee dagen naar een dorpje in de buurt van Kunming te gaan om daar allerlei mooie natuur te bekijken. Dus dat doen we woensdag-donderdag. M’n lessen beginnen pas weer eind februari, dus ik maak goed gebruik van m’n vakantie!

Hoop dat alles goed gaat in Nederland en ik zie jullie in het nieuwe jaar, het jaar van de slang!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 17906

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: