Leaving soon! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Elisabeth - WaarBenJij.nu Leaving soon! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Leaving soon!

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

22 Augustus 2012 | Nederland, Amstelveen

Hallo!

Tijd om deze blog weer leven in te blazen... na anderhalf jaar Nederland ga ik weer terug naar China! Ik ben gisteren teruggekomen van m'n 9-weken lange reis in Tanzania, ben nu zeven dagen in Nederland, en vertrek dan weer...

Wait... wat ga ik doen? Ik vertrek volgende week naar China waar ik een jaar ga wonen in Kunming, hoofdstad van de province Yunnan. Ik heb een beurs gekregen om 10 maanden Chinees te studeren aan de universiteit in de stad. Ik hoop daarnaast ook wat te zien van de omgeving en dus een hoop te reizen!

Maar... wanneer kom ik dan terug? Dat weet ik nog niet! Het is een one-way ticket, dus we zullen het zien. Het plan is natuurlijk wel om volgend jaar zomer terug te komen maar wanneer precies is nog onzeker.

En... wanneer ga ik weg? Ik vertrek aanstaande dinsdag. Ik vlieg 's avonds naar Shanghai, waarna ik een binnenlandse vlucht naar Kunming heb. Daar kom ik dan (lokale tijd) woensdagavond aan. De maandag daarop beginnen m'n lessen.

Maar... kan je me daarvoor nog zien? Natuurlijk! Ik ben nu een week in Nederland. Het is vrij druk aangezien ik allerlei dingen moet regelen zoals visum en andere praktische dingen. Maar, zondagmiddag&avond is iedereen welkom in Amstelveen voor een hello/goodbye feestje! Laat wel even weten als je komt :)

Dus! Ik hoop deze blog een beetje up-to-date te houden komend jaar, en zo het een en ander te delen met het volk in Nederland!

Groetjes!

  • 22 Augustus 2012 - 14:31

    Hege:

    Hey nichtje! Ik ga je, net als tijdens je vorige China reis, weer trouw volgen! Vond het altijd heel leuk om te lezen. Ik wens je heel veel plezier daar! Vet hoor, Chinees leren. Have fun! xx Hege

  • 22 Augustus 2012 - 15:06

    Lies:

    heeeey Lizzy,

    super tof dat je ons weer op de hoogte wilt houden via deze blog! Heb een knallende afscheidsfuif. Ik wens je een veilige reis naar het verre Kunming en hoop dat je een bijzonder tijd daar zult hebben waarin je veel mag leren (hopelijk chinees, maar al het andere is natuurlijk ook welkom).

    Gods zegen.

    Lies


  • 22 Augustus 2012 - 23:33

    Elise (IJsselstijn):

    Heee meis!
    Wat een gave plannen.. Wel spannend dat je voor een lange tijd naar China vertrekt, maar het is natuurlijk niet je eerste keer! Geniet ervan en hopelijk mag je veel leren & zien! Ik kan zondag helaas niet komen, hopelijk kan ik je in de kerk nog even een dikke knuffel geven?!
    Liefs Elise

  • 24 Augustus 2012 - 00:25

    Jesse (Klavertje):

    Zozo, alweer een reis, gaaf hoor!!!
    Ik wil je alvast een goede reis toewensen en heel veel succes met alle chinese lessen!
    Probeer ook wat chinees eten te maken, dan weten we die geheimen achter het deurtje ook gelijk =)

    God's bless,

    Jesse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 17885

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: