Liefde overwint alles? - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu Liefde overwint alles? - Reisverslag uit Kunming, China van Elisabeth - WaarBenJij.nu

Liefde overwint alles?

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

09 Januari 2013 | China, Kunming

Allereerst allemaal een gelukkig nieuw jaar gewenst! Ik ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen. Hopelijk nog veel meer mooie avonturen in Azië, een leuke tijd in Australië, en dan nog bedenken wat ik na de zomer ga doen… Ach, dat zien we dan wel weer.

Ditmaal geen lange blog, maar een romantisch verhaal waar ik gisteren aan deel heb mogen nemen. Nee, ik heb geen knappe Chinees gevonden en dat zal ook niet gebeuren, maar dit verhaal wil ik toch even delen…

Gisteren zat ik met Amber (Chinese vriendin met wie ik Engels/Chinees oefen) op een terras in de zon (ja ja! Zo af en toe is het weer de stad van eeuwige lente) te kletsen, toen twee oudere Chinese damens op ons afkwamen. Vrouw 1 vroeg ons of we een paar minuten hadden om hun te helpen. Wij zeiden natuurlijk dat dat geen probleem was. Vrouw 1 legde uit dat vrouw 2 een paar weken geleden in Australië aan het reizen was, en daar een vriendelijke man had ontmoet. Nu had vrouw 2 wel het telefoonnummer van deze man, maar ze sprak geen Engels, en hij spreekt geen Chinees (dit is mogelijk een probleem…). De vraag was of wij deze Australische meneer wilden bellen om een bericht achter te laten, in het Engels. Terwijl vrouw 2 het telefoonnummer opzoekt in haar telefoon, fluistert vrouw 1 tegen ons: “他喜欢她!” wat betekent: hij vindt haar leuk! Al snel hadden we door dat het om meer ging dan een vriendschap. Wat bleek, vrouw 2 en Australische man hebben elkaar ontmoet in Australië, waar ze samen een foto hebben genomen onder een kerstboom in een groot warenhuis. Deze foto hebben we mogen bewonderen, erg schattig! Vrouw 2 had zelfs een kerstkaart gekregen van deze man toen ze weer naar China vertrok, waarop staat: “To my darling from China” (ja, deze kaart verscheen ook opeens uit haar tas). Uiteindelijk werd mij gevraagd om een voicemail achter te laten bij de mysterieuze Australiër genaamd Peter. Het bericht dat ik achterliet was ongeveer het volgende:

“Hoi, ik bel namens een Chinese vrouw die ik zojuist ontmoet heb. Kennelijk hebben jullie elkaar een paar weken geleden onder de kerstboom ontmoet, waar jullie een foto hebben genomen. Ze is erg blij met je kaart en zou graag in contact willen komen. Je kan haar terug bellen op dit nummer. Ook zou ze het leuk vinden als je je adres achterlaat, zodat ze je een kaart en foto’s kan opsturen. Ze heeft haar adres voor jou achtergelaten op de kaart die ze je heeft gegeven toen jullie elkaar voor het laatst zagen. Het staat achterop de kaart, ergens onderin een hoekje. Ik hoop dat dit een goede afloop heeft!”

Dit allemaal volgens de precieze instructies van vrouw 2 die met de minuut roder werd van dit verhaal. Tsja, een vreemde Australiër bellen vanuit China… dat doe je ook niet elke dag! Na het telefoontje wilden de twee vrouwen heel graag wat te drinken voor ons halen, maar dat was natuurlijk niet nodig. Wij voelden ons simpelweg vereerd om deel uit te maken van dit mooie verhaal. Nou spreekt Peter geen Chinees en vrouw 2 geen Engels, dus ik vraag me af hoe het verder gaat…


Dan toch nog maar een korte update van het leven in Kunming. Vandaag laatste tentamen gehad, alles is erg goed gegaan! Nu vrij tot en met eind februari. Ik vertrek overmorgen (vrijdag) met Charlotte naar Vietnam, waarna we doorgaan naar Laos en Thailand. Althans, dat is het plan. We zullen zien hoe ver we komen. Een kaart van onze hypothetische geplande route is te vinden op http://knowthewonder.tumblr.com/. We doen alles over land, dus zullen heel wat uren in de bus zitten, maar ach, we hebben de tijd. We gaan met z’n tweeën, maar ontmoeten waarschijnlijk wat klasgenoten in Thailand. Het plan is om voor Chinees nieuw jaar (7 februari) terug te zijn in Kunming. Amber heeft me uitgenodigd om dit te vieren bij haar familie in Xingyi, 5 uur ten oosten van hier. Dat lijkt me erg leuk en het is natuurlijk een unieke kans om ‘echt’ Chinees nieuw jaar te vieren. Kennelijk is er veel eten bij betrokken en worden er ’s avonds een boel spelletjes gespeeld. Als ik dan daar ben ga ik misschien nog wel door naar Guanxi provincie, maar dat is allemaal voor later… Eerst Zuidoost Azië ontdekken!

  • 09 Januari 2013 - 15:17

    Aletta:

    Hoi Elisabeth,

    Leuk dat je al die landen gaat bezoeken zeg. Wat zullen jullie veel mensen ontmoeten onderweg. Doe maar voorzichtig en geniet ervan!

    groetjes, Aletta

  • 09 Januari 2013 - 21:36

    John:

    Well done Cupid! ;) Net alsof we weer aan het weerwolven zijn...

  • 26 Januari 2013 - 22:28

    Oma Jodi:

    Elisabeth, dankjewel voor je kaart uit Hanoi. Wat een herkenning voor ons!
    Ben je nog in Halong Bay geweest? Wat bijzonder he. We hoorden van Miranda dat je inmiddels al weer verder vereist was naar Thailand, pas wel goed op jezelf met al die avonturen! Groene van opa en liefs van mij oma jodi

  • 28 Januari 2013 - 00:58

    Karl:

    Hi, hope you are having a good time, but aren't you coming home soon? It's like ages since you left now, and I really want to find out the ending of the deathly hollows here, it's killin me!

    Love

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisabeth

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 17884

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Studying in Syracuse

28 Augustus 2012 - 12 Juli 2013

One year in China

02 September 2010 - 07 Januari 2011

Studeren in China

Landen bezocht: